Держпідприємництво виступає з пропозицією передати право розгляду адміністративних справ за порушення законодавства у дозвільній сфері, сферах ліцензування та державного нагляду і контролю (статті 166-10, 166-12, 166-21, 188-38 та 188-45 КУпАП) від судів до Держпідприємництва.
Це не означає, що особа, яка притягається до відповідальності, не зможе захистити свої права у суді, оскільки згідно з законодавством рішення посадових осіб у адміністративних справах можуть бути оскаржені до суду, пояснили „ЗіБ” в Держпідприємництва.
Згідно з чинним Кодексом України про адміністративні правопорушення Держпідприємництво має право складати адміністративні протоколи за порушення законодавства у дозвільній сфері, сферах ліцензування та державного нагляду і контролю (статті 166-10, 166-12, 166-21, 188-38 та 188-45 КУпАП), які розглядаються судами.
Про суспільну небезпеку адміністративних правопорушень можна судити за розміром стягнення у вигляді штрафу, яке за них накладається. Розмір штрафу може варіюватися у дуже широких межах – від 1 до 5000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 17 до 75000 грн.). Так, наприклад, штраф може сягати 5000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за ухилення від повернення виручки в іноземній валюті (стаття 162-1 КУпАП).
У порівнянні з таким величезним штрафом на суб’єкта господарювання покарання за правопорушення у дозвільній сфері, сферах ліцензування та державного нагляду і контролю зовсім незначне – штрафи в розмірі від 30 до 150 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 510 до 2550 грн.). Відповідно, пропорційно менша і суспільна небезпека цих правопорушень. Вона приблизно така ж сама, як і у випуску в експлуатацію транспортних та інших пересувних засобів з перевищенням нормативів вмісту забруднюючих речовин у відпрацьованих газах (ст. 80 КУпАП). За це правопорушення передбачено штраф подібного розміру – від 80 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 1380 до 1700 грн.).
За логікою, зважаючи на приблизно однакову суспільну небезпеку, всі ці правопорушення й розглядатись мають
у схожому порядку. Але це не так.
Розгляд справ у правопорушеннях, передбачених статтями 166-10, 166-12, 166-21, 188-38 та 188-45 КУпАП, здійснюється за найвищим рівнем – судами, а справи за статтею 80 КУпАП, розглядаються на найнижчому можливому рівні - начальниками підрозділів ДАІ.
У зв’язку з викладеним, Держпідприємництво виступає з пропозицією передати право розгляду вищевказаних адміністративних справ від судів до Держпідприємництва як центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну регуляторну політику та державну політику з питань ліцензування, дозвільної системи та нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.
Перш ніж офіційно виступити з такою ініціативою, Держпідприємництво України хоче вивчити громадську думку. Пропозиції просять надсилати на електронну поштову скриньку undk_dkrp@ukr.netпротягом місяця з дня розміщення цього матеріал
http://zib.com.ua