Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
У разі порушення виконавцем умов договору споживач має право викликати його представника для складення та підписання акта-претензії споживача, в якому зазначаються строки, види, показники порушень тощо.
Якщо споживач вважає, що комунальна послуга надається неналежним чином, або не надається взагалі, він має право викликати представника виконавця для складання акту-претензії і на його основі провести перерозрахунок оплати даної послуги.
Представник виконавця повинен з'явитися на виклик споживача не пізніше строку, визначеного договором.
Акт-претензія складається споживачем та представником виконавця і скріплюється їхніми підписами. У разі неприбуття представника виконавця в погоджений умовами договору строк або необґрунтованої відмови від підписання акта-претензії він вважається дійсним, якщо його підписали не менше як два споживачі.
Акт-претензія споживача подається виконавцю, який протягом трьох робочих днів вирішує питання про перерахунок платежів або видає письмово споживачу обґрунтовану письмову відмову в задоволені його претензій.
Спори щодо задоволення претензій споживачів вирішуються в суді. Споживач має право на досудове вирішення спору шляхом задоволення пред'явленої претензії.
Таким чином, представник виконавця зобов'язаний прийти на виклик не пізніше терміну, визначеного у договорі, зазвичай він становить 2 робочих дня. Якщо ж представник виконавця проігнорує таке “запрошення”, то Ви можете самостійно скласти акт-претензію, підписавши його.
На підставі даних акта складається заява про усунення недоліків у наданні послуг, а також, перерахунок або відшкодування заподіяної шкоди, заява додається до акта (можна копії) і листом відсилається у відповідну організацію.
Результатом розгляду акта-претензії до ЖЕКу повинен бути, як правило, перерахунок суми платежів з дати його складання.
В тому випадку, коли виконавець неналежно наданої комунальної послуги не задовільнить Ваших вимог, то з відповідним чином складеним актом-претензією можна впевнено виграти будь-який суд з ЖЕКом.
Важливість використання споживачем такого потужного інструменту, як акт-претензія при конфліктах з виконавцями комунальних послуг, не слід недооцінювати — абсолютна більшість споживачів змушена була оплачувати в судовому порядку досить значні суми за не отримані або отримані не в повному обсязі на належним чином комунальні послуги лише через те, що вони вчасно не складали відповідних документів, як от акт-претензія.