flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

ЗАТВЕРДЖЕНО

Протоколом загальних зборів суддів

та працівників апарату суду

Овідіопольського районного суду Одеської області

№1 від «07» жовтня 2024 року

 

 

 

 

 

ПРАВИЛА

ВНУТРІШНЬОГО СЛУЖБОВОГО (ТРУДОВОГО) РОЗПОРЯДКУ ОВІДІОПОЛЬСЬКОГО РАЙОННОГО СУДУ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

 

1.1. Ці Правила визначають загальні положення щодо організації внутрішнього службового (трудового) розпорядку Овідіопольського районного судду Одеської області (далі – Суд), режим роботи, умови перебування працівника суду в Овідіопольському районному судді Одеської області та забезпечення раціонального використання його робочого часу.

1.2. Службова (трудова) дисципліна в Овідіопольському районному судді Одеської області ґрунтується на засадах сумлінного та професійного виконання працівником суду своїх обов'язків, створення належних умов для ефективної роботи, їх матеріально-технічного забезпечення, заохочення за результатами роботи.

1.3. Правила внутрішнього службового (трудового) розпорядку в Овідіопольському районному судді Одеської області розроблені з урахуванням основних вимог Конституції України, Закону України «Про судоустрій і статус суддів», Кодексу законів про працю України, Закону України «Про державну службу», Правил поведінки працівника суду, Типових правил внутрішнього службового розпорядку, затверджених Наказом Національного агентства України з питань державної служби 03.03.2016 р. № 50.

1.4. Правила внутрішнього службового (трудового) розпорядку суду поширюються на працівників Овідіопольського районного судду Одеської області: суддів, державних службовців, які займають посади державної служби категорій «Б» і «В», працівників патронатної служби суду, працівників, які виконують функції з обслуговування, робітників та службовців та доводяться до відома всіх працівників апарату, які працюють у Овідіопольському районному судді Одеської області, під підпис.

1.5. Правила визначають режим праці, засади регулювання трудових відносин та запроваджуються з метою удосконалення організації праці, забезпечення трудової і виконавчої дисципліни, раціонального використання робочого часу, високої ефективності і підвищення якості праці шляхом створення необхідних умов для нормальної високопродуктивної роботи працівників, умов стимулювання, свідомого і сумлінного виконання працівниками своїх трудових обов`язків.

Діяльність працівників апарату суду грунтується на таких основних принципах:

- служіння українському народу;

- законності;

- гуманізму;

верховенства права – забезпечення пріоритету прав і свобод людини і громадянина;

професіоналізму, доброчесності, політичної неупередженості, ефективності, компетентності, ініціативності, чесності, стабільності, прозорості, патріотизму;- персональної відповідальності.

1.6. Усі питання, пов'язані із застосуванням правил внутрішнього трудового розпорядку, вирішуються головою суду та керівником апарату суду в межах наданих їм законом повноважень, а у випадках, передбаченихзаконодавством України, спільно або за погодженням із загальними зборами суддів.

1.7. Правила поширюються на всіх працівників суду, незалежно від посади та порядку призначення, і є обов`язковими для всіх працівників суду.

 

ІІ. ЗАГАЛЬНІ ПРАВИЛА ЕТИЧНОЇ ПОВЕДІНКИ В СУДІ

 

2.1. Працівники апарату суду повинні дотримуватись вимог етичної поведінки.

2.2. Працівники апарату суду у своїй роботі повинні дотримуватись принципів професійності, принциповості та доброзичливості, дбати про свою професійну честь і гідність.

2.3. Працівники апарату суду повинні уникати нецензурної лексики, не допускати підвищеної інтонації під час спілкування. Неприпустимими є прояви зверхності, зневажливого ставлення до колег та громадян.

2.4. Працівники апарату суду під час виконання своїх посадових обов’язків повинні дотримуватися взаємоповаги, ділового стилю спілкування, виявляти принциповість і витримку.

2.5. Працівники апарату суду повинні дотримуватися ділового стилю одягу, виглядати професійно і охайно.

 

ІІІ. ПОРЯДОК ПРИЙНЯТТЯ І ЗВІЛЬНЕННЯ ПРАЦІВНИКІВ

 

3.1. Порядок зарахування та виключення зі штату суду суддів

3.1.1. Порядок зарахування суддів до штату суду та виключення їх зі штату здійснюються відповідно до Конституції України, Закону України «Про судоустрій і статус суддів» та чинного трудового законодавства на підставі наказу, що видається головою суду згідно з актом про обрання, переведення на посаду судді чи звільнення з посади судді.

3.1.2. При зарахуванні до штату суду суддя повинен подати такі документи:

- заяву про зарахування;

- трудову книжку;

- копії документів про освіту, у тому числі про повну вищу освіту, науковий ступінь, вчене звання, підвищення кваліфікації;

- декларацію про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру за минулий рік;

- власноруч заповнену особову картку;

- копію паспорта;

- копію військового квитка;

- копію документів про надання пільг.

3.1.3. Суддя виключається із штату суду у таких випадках:

- звільнення судді з посади за віком;

- звільнення судді з посади за станом здоров’я;

- звільнення судді з посади у разі порушення ним вимог щодо несумісності;

- звільнення судді з посади у разі порушення ним присяги;

- звільнення судді з посади у разі набрання законної сили обвинувальним вироком щодо нього;

- звільнення судді з посади у разі припинення його громадянства;

- звільнення судді з посади у разі визнання його безвісно відсутнім або оголошення померлим;

- звільнення судді з посади за його заявою про відставку або про звільнення з посади за власним бажанням.

Повноваження судді припиняються у разі його смерті.

Про наявність підстави для припинення повноважень судді голова суду повідомляє Вищу раду правосуддя. До повідомлення додаються документи, які свідчать про наявність підстави для припинення повноважень судді.

 

3.2. Порядок призначення та звільнення працівників апарату суду

3.2.1. Працівники реалізують своє право на працю шляхом укладання трудового договору в установленому законом порядку.

3.2.2. Призначення на посади працівників апарату суду та їх звільнення здійснюється відповідно до Конституції України, Законів України «Про судоустрій і статус суддів», «Про державну службу», «Про запобігання корупції» та чинного трудового законодавства.

3.2.3. Призначення на посади керівника апарату суду та його заступників, їх звільнення здійснюється відповідно до Закону України «Про судоустрій і статус суддів» Головою Державної судової адміністрації України за поданням голови суду.

3.2.4. Прийняття на посади та звільнення з посад працівників патронатної служби, працівників, які виконують функції з обслуговування, та робітників з обслуговування суду приймаються відповідно до вимог трудового законодавства.

3.2.5. Прийняття на державну службу здійснюється відповідно до Закону України «Про державну службу» за конкурсним відбором у порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 25.03.2016 № 246 «Порядок проведення конкурсу на зайняття посад державної служби».

3.2.6. Особа, призначена на посаду державної служби вперше, виголошує Присягу державного службовця у присутності державних службовців структурного підрозділу, на посаду в якому її призначено, представників служби управління персоналом відповідного державного органу, підписує текст цієї Присяги і зазначає дату її складення. Про складання Присяги державного службовця робиться запис у трудовій книжці державного службовця.

3.2.7. Стосовно осіб, які претендують на зайняття посад державних службовців, проводиться перевірка, передбачена Законом України «Про очищення влади».

3.2.8. Просування державного службовця по службі здійснюється з урахуванням професійної компетентності шляхом зайняття вищої посади за результатами конкурсу.

Просування державного службовця по службі не здійснюється протягом строку застосування до нього дисциплінарного стягнення.

3.2.9. Під час укладення трудового договору громадяни зобов’язані подати до відділу по роботі з персоналом:

- заяву про призначення;

- паспорт;

- трудову книжку, оформлену в установленому порядку;

- власноруч заповнену особову картку;

- дві фотокартки розміром 4х6 см;

- документ про освіту (спеціальність, кваліфікацію);

- копію довідки реєстраційного номера облікової картки платника податків;

-військовий квиток та його копію (для військовослужбовців або військовозобов’язаних).

Особи, які претендують на зайняття посад державних службовців, крім вище перелічених, зобов’язані подати ще й такі документи:

-  власноруч заповнену особову картку ;

- диплом або інший документ, що засвідчує необхідну освіту чи професійну підготовку (при прийомі на посаду, яка потребує спеціальних знань);

- документи про присудження наукового ступеня, присвоєння вченого звання, підвищення кваліфікації;

- декларацію про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру за минулий рік (для державних службовців) за формою, передбаченою Законом України «Про засади запобігання і протидії корупції»;

- довідку про допуск до державної таємниці (у разі його наявності);

- направлення на роботу (для магістрів державного управління і випускників вищих навчальних закладів) у разі, якщо таке направлення видавалось;

- посвідчення атестації щодо вільного володіння державною мовою;

- заява про проведення перевірки, передбаченої Законом України «Про очищення влади»;

- інші документи.

Прийняття на роботу без подання зазначених документів не допускається.

3.2.10. Призначення на посади державних службовців та прийняття на роботу інших працівників апарату суду оформлюється наказом, який видає керівник апарату суду. У наказі зазначається найменування посади згідно із 5 штатним розписом та умови оплати праці. Наказ доводиться до відома працівника під розписку.

3.2.11. Трудовий договір вважається укладеним і тоді, коли наказ не було видано, але працівника фактично було допущено до роботи.

3.2.12. Особі, запрошеній на роботу в порядку переведення з іншої установи, організації, не може бути відмовлено в укладенні трудового договору.

3.2.13. При укладенні трудового договору може бути обумовлене угодою сторін випробування з метою перевірки відповідності працівника роботі, яку йому доручається виконати. Умова про випробування зазначається в наказі про прийняття на роботу.

Випробування встановлюється згідно із законодавством на строк:

- для державних службовців

– до шести місяців;

- для інших категорій працівників відповідно до законодавства.

Якщо працівник в період випробування був відсутній на роботі у зв’язку з тимчасовою непрацездатністю або з інших поважних причин, строк випробування може бути продовжено на відповідну кількість днів, протягом скількох він був відсутній.

Якщо після закінчення строку випробування працівник продовжує працювати, то він вважається таким, який витримав випробування, і трудовий договір з ним може бути розірвано лише на загальних підставах.

3.2.14. Під час прийняття працівника на роботу або в разі переведення його у встановленому порядку на іншу роботу відповідальна особа зобов’язана:

- ознайомити працівника з його посадовою інструкцією під розписку та надати йому копію вказаної інструкції;

- роз’яснити працівникові його права і обов’язки, істотні умови праці та умови оплати праці;

- ознайомити його з цими Правилами, з Правилами поведінки працівника суду (для працівників апарату суду), з обмеженнями, які передбачені для державних службовців відповідно до Законів України «Про державну службу», «Про засади запобігання і протидії корупції», «Про запобігання корупції» із загальними правилами поведінки державного службовця (для державних службовців);

- визначити працівникові робоче місце, забезпечити його необхідними для роботи засобами;

- проінструктувати працівника щодо техніки безпеки, протипожежної охорони та інших правил з охорони праці.

3.2.15. Переведення працівників апарату суду на іншу посаду здійснюється згідно із законодавством.

3.2.16. Працівникам, що стають на роботу вперше, трудова книжка оформлюється не пізніше п’яти днів після прийняття на роботу. Ведення трудових книжок здійснюється згідно з Інструкцією про порядок ведення трудових книжок працівників.

Трудові книжки працівників зберігаються, як документи суворої звітності, а відповідальність за організацію ведення обліку і їх видачу покладається на відділ по роботі з персоналом.

3.2.17. Припинення трудового договору може мати місце лише на підставах, передбачених чинним законодавством.

3.2.18. Працівники апарату суду мають право розірвати трудовий договір, укладений на невизначений строк, попередивши про це керівництво суду письмово за два тижні. У разі, коли заява працівника про звільнення з роботи за власним бажанням зумовлена неможливістю продовжувати роботу через причини, передбачені частиною першою статті 38 Кодексу законів про працю України, керівництво суду повинно розірвати трудовий договір у строк, про який просить працівник.

За домовленістю між працівником і керівництвом суду трудовий договір може бути розірваний і до закінчення строку попередження про звільнення.

Крім загальних підстав, передбачених Кодексом законів про працю України, державна служба припиняється згідно з положенням Закону України «Про державну службу»

3.2.19. Припинення трудового договору з працівником апарату суду оформлюється наказом керівника апарату суду.

3.2.20. Керівник структурного підрозділу при звільненні працівника повинен забезпечити передачу цим працівником всіх службових документів та матеріальних цінностей іншій особі.

3.2.21. В день звільнення адміністрація зобов‘язана видати працівнику його трудову книжку із занесеним до неї записом про звільнення та провести з ним остаточний розрахунок. Записи про звільнення в трудову книжку повинні заноситися в точній відповідності з формулюванням чинного законодавства та з обов‘язковим посиланням на відповідну норму закону. Днем звільнення вважається останній день роботи. Керівник структурного підрозділу при звільненні працівника повинен забезпечити передачу цим працівником всіх службових документів та матеріальних цінностей іншій особі.

 

ІV. ОСНОВНІ ПРАВА Й ОБОВ'ЯЗКИ ПРАЦІВНИКІВ СУДУ

 

4.1. Основні права та обов’язки судді

4.1.1. Права та обов’язки судді, пов'язані зі здійсненням правосуддя, визначаються Конституцією України, статтями 55, 56 Закону України «Про судоустрій і статус суддів», Кодексом професійної етики судді та іншими законами.

 

4.2. Права та обов’язки працівників апарату суду

4.2.1. Працівники апарату суду мають право:

- користуватись правами і свободами, які гарантуються громадянам України Конституцією та законами України;

- брати участь у розгляді питань і прийнятті відповідних рішень у межах своїх повноважень;

- на повагу до особистої гідності, справедливого і шанобливого ставлення до себе з боку керівництва суду, співробітників та громадян;

- на чітке визначення посадових обов’язків;

- на просування по службі з урахуванням кваліфікації та здібностей;

- на належні для роботи умови праці та їх матеріально-технічне забезпечення;

- на оплату праці залежно від займаної посади;

- на відпустки, соціальне та пенсійне забезпечення відповідно до закону;

- на професійне навчання, зокрема за державні кошти, відповідно до потреб державного органу;

- на участь у професійних спілках з метою захисту своїх прав та інтересів;

- на оскарження в установленому законом порядку рішень про накладення дисциплінарного стягнення, звільнення з посади, а також висновку, що містить негативну оцінку за результатами оцінювання його службової діяльності;

- на захист від незаконного переслідування з боку державних органів та їх посадових осіб;

- на отримання від державних органів, підприємств, установ та організацій, органів місцевого самоврядування необхідної інформації з питань, що належать до його повноважень;

- на проведення службового розслідування за його вимогою з метою зняття безпідставних, на його думку, звинувачень або підозри.

 

4.2.2. Працівники апарату суду зобов’язані:

- дотримуватись Конституції України та інших актів законодавства України, положень, а також посадових інструкцій і цих Правил;

- не допускати порушень прав і свобод людини і громадянина;

- сумлінно та на належному організаційному рівні виконувати свої службові обов’язки, відповідно до посадових інструкцій, наказів, розпоряджень та доручень керівництва суду;

  - проявляти ініціативу та творчість у роботі, постійно вдосконалювати організацію своєї роботи і підвищувати професійну кваліфікацію;

- виконувати свої посадові обов’язки чесно, неупереджено, не надавати будь-яких переваг та не виявляти прихильності до окремих фізичних і юридичних осіб; політичних партій;

- забезпечувати ефективність роботи;

- зберігати державну таємницю, інформацію про громадян, що стала їм відома під час виконання обов'язків, а також іншу інформацію, яка згідно із законодавством не підлягає розголошенню;

- підвищувати продуктивність своєї праці, а також вносити пропозиції щодо вдосконалення робочого процесу і організац ійної структури суду;

- діяти в межах своїх повноважень;

- у разі одержання доручення, яке суперечить чинному законодавству, працівник апарату суду зобов’язаний невідкладно в письмовій формі доповісти про це посадовій особі, яка дала доручення, а у разі наполягання на його виконанні – повідомити вищу за посадою особу;

- шанобливо ставитись до громадян, керівників і співробітників, дотримуватись високої культури спілкування, не допускати дій і вчинків, які можуть зашкодити інтересам держави;

- постійно поліпшувати стан відповідності своїх умінь, знань і навичок функціям та завданням займаної посади, підвищувати свій професійний, інтелектуальний та культурний рівень як за освітньо-професійними програмами, так і шляхом самоосвіти;

- дотримуватись ділового стилю у зовнішньому вигляді;

- підтримувати своє робоче місце та обладнання у порядку, чистоті та справному стані, а також забезпечувати встановлений порядок зберігання матеріальних цінностей і документів;

- бережливо ставитись до майна та обладнання, забезпечувати їх ефективне і раціональне використання, а також економно витрачати матеріали, електроенергію та інші матеріальні ресурси (цінності);

- дотримуватись вимог охорони праці, техніки безпеки, санітарії і протипожежної безпеки, що передбачені відповідними правилами та інструкціями;

- вживати заходів щодо негайного усунення обставин, причин і умов, що створюють перешкоди чи ускладнюють виконання обов’язків або утруднюють нормальну діяльність суду, цих Правил та негайно повідомляти про це відповідальних осіб, керівництво суду;

- після завершення робочого часу працівники апарату суду, які останніми залишають робочі місця, зобов’язані вимикати світло в кабінетах, в яких вони безпосередньо працюють, а також коридорах та холах Будинку адміністративних судів, на яких розміщенні ці кабінети.

Суворо дотримуватись вимоги щодо заборони паління в приміщеннях (на робочих місцях, у кабінетах та місцях загального користування) та на території суду.

4.2.3. Невідкладно повідомляти керівництво та відділ по роботі з персоналом про свою тимчасову непрацездатність.

4.2.4. Конкретний перелік посадових обов’язків працівників апарату суду визначається посадовими інструкціями та затверджується керівником апарату суду або особою, яка виконує його обов’язки.

Працівники виконують також інші обов’язки відповідно до чинного законодавства України.

4.2.5. Працівникам апарату суду заборонено споживати алкогольні та слабоалкогольні напої, у приміщенні Овідіопольського районного суду Одеської області та на прилеглих до нього територіях.

4.2.6. З метою реалізації принципу неупередженості суддів та працівників апарату, обмеження їхнього позапроцесуального спілкування з представниками сторін у справах, а також з метою посилення їхньої безпеки усім працівникам суду безумовно дотримуватись вимог щодо обмеження доступу представників сторін у справах та інших сторонніх осіб до кабінетів працівників суду та голови суду, окрім залів судового засідання.

 

V. ОСНОВНІ ОБОВ'ЯЗКИ КЕРІВНИЦТВА СУДУ

 

5.1. Обов’язки голови суду визначені статтею 29 Закону України «Про судоустрій і статус суддів».

5.2. Керівник апарату суду несе персональну відповідальність за належне організаційне забезпечення суду, суддів та судового процесу, функціонування автоматизованої системи документообігу, інформує збори суддів про свою діяльність. Збори суддів можуть висловити недовіру керівнику апарату суду, що тягне за собою звільнення його з посади.

5.3. Керівник апарату суду призначає на посаду та звільняє з посади працівників апарату суду, застосовує до них заохочення та накладає дисциплінарні стягнення. Добір працівників апарату суду здійснюється на конкурсній основі.

5.4. Керівник апарату суду відповідно до наданих повноважень:

- здійснює безпосереднє керівництво апаратом суду, забезпечувати організацію роботи структурних підрозділів суду, працівників апарату суду, їх взаємодію у виконанні завдань, покладених на апарат суду;

- взаємодіє з Державною судовою адміністрацією України, органами суддівського самоврядування, Службою судової охорони, органами державної влади, органами місцевого (окружного) самоврядування, іншими установами, підприємствами й організаціями, засобами масової інформації з питань забезпечення діяльності суду;

- вживає заходів для забезпечення належних умов діяльності суду;

- забезпечує підготовку планів роботи суду для затвердження головою суду, а також здійснює контроль за виконанням запланованих заходів;

- координує здійснення організаційних заходів щодо підготовки зборів, оперативних нарад;

- інформує збори суддів про свою діяльність, забезпечує виконання рішень зборів суддів з питань внутрішньої діяльності суду;

- здійснює організаційне забезпечення ведення судової статистики, діловодства в суді, обліку та зберігання судових справ;

- забезпечує функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи (до початку її функціонування – автоматизованої системи документообігу суду), автоматизованого розподілу справ між суддями;

- здійснює організаційне забезпечення для належної роботи бібліотеки суду;

- забезпечує розроблення й подання на затвердження в установленому порядку структури та штатного розпису апарату суду, його штатної чисельності;

- затверджує положення про структурні підрозділи і посадові інструкції працівників апарату суду;

- здійснює контроль за дотриманням працівниками апарату суду посадових інструкцій, положень про структурні підрозділи апарату суду, положення про апарат суду, Правил внутрішнього службового (трудового) розпорядку, Правил поведінки працівника суду, Загальних правил етичної поведінки державних службовців та посадових осіб, правил техніки безпеки та вимог інших документів, які регламентують роботу суду;

- забезпечує реалізацію єдиної державної політики у сфері державної служби, є керівником державної служби в апарату суду;

- виконує функції роботодавця для працівників апарату суду, які не є державними службовцями;

- забезпечує підвищення кваліфікації державних службовців апарату суду, працівників патронатної служби, працівників, які виконують функції з обслуговування;

- здійснює контроль за дотриманням виконавської та службової дисципліни працівниками апарату суду;

-  заохочує працівників апарату суду та накладає на них дисциплінарні стягнення;

- розглядає скарги на дії або бездіяльність державних службовців та інших працівників апарату суду;

- подає на затвердження в установленому порядку до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері державної служби, або її відповідному територіальному органу, перелік посад працівників апарату суду, які виконують функції з обслуговування;

- забезпечує своєчасне формування та надання Вищій кваліфікаційній комісії суддів України наявної в суді інформації щодо суддів, їх професійної діяльності для формування суддівського досьє;

- визначає місце, строк відрядження, режим роботи в період службового відрядження працівників апарату суду й завдання до виконання;

- подає для затвердження загальними зборами (конференцією) працівників апарату суду Правила внутрішнього службового (трудового) розпорядку суду, розроблені на основі Типових правил внутрішнього службового розпорядку;

- затверджує Положення про преміювання працівників апарату суду на підставі Типового положення про преміювання;

- встановлює надбавки, доплати та премії працівникам апарату суду, у тому числі помічнику голови суду, помічнику заступника голови суду, помічнику секретаря судової палати, помічникам суддів відповідно до Положення про преміювання відповідного суду;

- затверджує Положення про порядок проходження у суді стажування осіб, які претендують на посаду помічника судді;

- утворює дисциплінарну комісію з розгляду дисциплінарних справ стосовно державних службовців апарату суду;

- здійснює інші повноваження керівника державної служби суду відповідно до Закону України "Про державну службу";

- організовує та контролює своєчасне внесення до Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи (до початку її функціонування – автоматизованої системи документообігу суду) відомостей про набрання судовим рішенням законної сили, направлення таких відомостей до Єдиного державного реєстру судових рішень;

- здійснює організаційні заходи щодо підтримання приміщення суду в стані, придатному для належного його функціонування, проведення капітального та поточного ремонтів, технічного оснащення приміщень, інформаційно-технічного забезпечення, створення безпечних і комфортних умов для суддів, працівників апарату суду та осіб, які перебувають у суді, а також заходи інженерно-технічного забезпечення з організації конвоювання та тримання в судах обвинувачених (підозрюваних) та з проведення процесуальної дії з учасниками кримінального провадження, щодо яких вжито заходів безпеки;

- організовує облік, видачу, знищення посвідчень працівників апарату суду (державних службовців, працівників апарату суду, які займають посади патронатної служби, осіб, які виконують функції з обслуговування та робітників);

- організовує контроль за обліком приєднаних до провадження речових доказів, що зберігаються не при справі, вживає заходів щодо обладнання спеціальних приміщень і сховищ для їх зберігання у відповідних умовах та стані; 

- виконує доручення голови суду та його заступників, рішення зборів суддів щодо організаційного забезпечення діяльності суду;

- виконує інші функції, пов'язані із забезпеченням діяльності суду;

- під час укладення трудового договору роз’ясняє працівникові його права і обов’язки, інформує про умови праці та розмір заробітної плати;

- затверджує чітко визначений обсяг службових повноважень за посадою кожного працівника;

- забезпечує прозорість та об`єктивність під час оцінювання результатів службової діяльності державних службовців;

- організовує планування роботи з персоналом апарату суду, у тому числі організовує проведення конкурсів на зайняття вакантних посад державної служби категорій «Б» і «В», забезпечує прозорість і об`єктивність таких конкурсів відповідно до вимог Закону України «Про державну службу»;

- призначає громадян України, які пройшли конкурсний відбір, на вакантні посади державної служби категорій «Б» і «В», звільняє з таких посад відповідно до Закону України «Про державну службу»;

- присвоює ранги державним службовцям суду, які займають посади державної служби категорій «Б» і «В»;

- виплачує працівникам заробітну плату регулярно в робочі дні не рідше двох разів на місяць через проміжок часу, що не перевищує шістнадцяти календарних днів; у разі коли день виплати заробітної плати збігається з вихідним, святковим або неробочим днем, заробітна плата виплачується напередодні;

- постійно вдосконалює організацію роботи суду, забезпечувати підвищення кваліфікації та професійної майстерності працівників;

- створює умови для ефективного використання робочого часу, підтримує та розвиває ініціативу та активність працівників;

- не приховує факти та обставини, що становлять загрозу для життя, здоров’я і безпеки працівників.

 

 

VІ. РОБОЧИЙ ЧАС І ЧАС ВІДПОЧИНКУ

 

6.1.Норма тривалості робочого часу працівників суду становить 40 годин на тиждень. Установлюється п’ятиденний робочий тиждень із тривалістю роботи по днях: понеділок, вівторок, середа, четвер – з 08.00 до 17.00, п’ятниця – з 08.00 до 15.45, обідня перерва з 12.00 до 12.45; вихідні дні - субота і неділя.

Напередодні святкових і неробочих днів тривалість роботи працівників скорочується на одну годину.

6.2. Працівникам надається перерва для відпочинку та харчування. Перерва не входить в робочий час. Працівники використовують час перерви на свій розсуд, на цей час вони можуть відлучатись з місця роботи.

6.3. Вихід працівника суду за межі адміністративної будівлі суду у робочий час зі службових питань відбувається з відома його безпосереднього керівника. У суді ведеться журнал реєстрації місцевих відряджень.

6.4. Облік робочого часу у суді здійснюється у відповідному журналі обліку робочого часу, що є складовою контролю доступу до приміщення суду. Для забезпечення контролю своєчасного виходу (прибуття) на роботу відомості подаються відповідальною особою до служби управління персоналом суду.

6.5. Залучення працівників до надурочної роботи, роботи у вихідні, святкові та неробочі дні проводиться у випадках та за умов, передбачених чинним законодавством, за письмовим наказом керівника.

Для виконання невідкладної та непередбаченої роботи державні службовці зобов'язані за розпорядженням керівника з'являтись на службу у вихідні, святкові та неробочі дні а також у нічний час. Інші категорії працівників суду можуть залучатись до роботи у ці дні у встановленому законодавством порядку. Робота у вихідні, святкові та неробочі дні компенсується відповідно до чинного трудового законодавства.

Тривалість роботи понад установлену тривалість робочого дня, а також у вихідні, святкові та неробочі дні, у нічний час не повинна перевищувати чотири години протягом двох днів поспіль і 120 годин на рік.

Керівник державної служби за потреби може залучати державних службовців до чергування після закінчення робочого дня, у вихідні, святкові і неробочі дні.

Чергування після закінчення робочого дня, у вихідні, святкові і неробочі дні здійснюється згідно з графіком, який розробляється службою управління персоналом і затверджується керівником державної служби.

У графіку чергування зазначаються: завдання, яке потребує виконання, відповідальний державний службовець, його посада, місце, дата та строк чергування.

У разі залучення до чергування після закінчення робочого дня, у вихідні, святкові і неробочі дні державного службовця, якого не включено до графіка, наступного робочого дня після чергування відповідна інформація подається службою управління персоналом керівнику державної служби для внесення в установленому порядку відповідних змін до такого графіка.

У разі залучення державного службовця до роботи понад установлену тривалість робочого дня у державному органі запроваджується підсумований облік робочого часу з тим, щоб тривалість робочого часу за обліковий період не перевищувала норми тривалості робочого часу.

За роботу в зазначені дні державним службовцям надається грошова компенсація у розмірі та порядку, визначених законодавством про працю, або протягом місяця надаються відповідні дні відпочинку за заявами державних службовців.

Забороняється залучати до роботи понад установлену тривалість робочого дня, а також у вихідні, святкові та неробочі дні, у нічний час вагітних жінок і жінок, які мають дітей віком до трьох років. Жінки, які мають дітей віком від 3 до 14 років або дитину-інваліда, можуть залучатися до надурочних робіт лише за їхньою згодою. Залучення інвалідів до надурочних робіт можливе лише за їхньою згодою і за умови, що це не суперечить медичним рекомендаціям.

6.6. У робочий час забороняється відволікати працівників від їхньої безпосередньої роботи для виконання ними громадських доручень, що не пов’язанні з діяльністю суду.

6.7. Відповідно до законодавства за угодою між працівником і керівництвом суду може встановлюватись як при прийнятті на роботу, так і згодом, неповний робочий день або неповний робочий тиждень.

6.8. За ініціативою працівника апарату суду і згодою його безпосереднього керівника працівник може виконувати завдання за посадою за межами адміністративної будівлі суду. Для цього працівникповинен погодити у письмовій формі, зокрема засобами телекомунікаційного зв'язку, перелік відповідних завдань та строки їх виконання з безпосереднім керівником.

Після узгодження встановлення дистанційного режиму роботи керівником апарату суду виноситься відповідний наказ, в якому визначається робоче місце працівника, обсяг роботи в межах посадових обов’язків, форма звітності та шляхи надання інформації про виконану роботу.

Для працівника апарату суду обсяг завдань за посадою за межами адміністративної будівлі судуповинен визначатись з урахуванням тривалості його робочого часу.

За межами адміністративної будівлі судуможуть виконуватися завдання, якщо їх якісне, ефективне та результативне виконання не потребує:

1)використання інформації з обмеженим доступом;

2) доступу до комп'ютерного, телекомунікаційного та/або програмного забезпечення, яке функціонує лише у межах приміщення суду;

3)обов'язкового перебування в приміщенні суду (залучення інших працівників суду, проведення консультацій, нарад тощо).

Час виконання державним службовцем завдань за посадою за межами адміністративної будівлі державного органу обліковується як робочий час.

6.9. Порядок повідомлення працівника суду про свою відсутність:

Працівник суду повідомляє свого безпосереднього керівника та службу управління персоналом про свою відсутність на роботі у письмовій формі, засобами електронного чи телефонного зв’язку або іншим доступним способом.

2)У разі недотримання працівником вимог пункту 1 цього розділу складається акт про його відсутність на робочому місці.

3) Невідкладно повідомляти керівництво та службу управління персоналом про свою тимчасову непрацездатність не пізніше 12 години поточного дня.

4) У разі ненадання працівником суду доказів поважності причини своєї відсутності на роботі він повинен подати письмові пояснення на ім’я керівника державної служби щодо причин своєї відсутності.

6.10. Порядок доведення до відома державного службовця нормативно-правових актів, наказів, доручень та розпоряджень зі службових питань

Нормативно-правові акти, накази, доручення, розпорядження зі службових питань доводяться до відома державних службовців шляхом ознайомлення у паперовій або електронній формі з підтвердженням такого ознайомлення.

Підтвердженням може слугувати підпис державного службовця (у тому числі як відповідального виконавця) на документі, у журналі реєстрації документів або відповідний електронний цифровий підпис, який підтверджує ознайомлення з певним службовим документом в електронній формі.

Нормативно-правові акти, які підлягають офіційному оприлюдненню, доводяться до відома державного службовця шляхом їх оприлюднення в офіційних друкованих виданнях, а також шляхом розміщення на офіційних веб-сайтах органів державної влади та на власному сайті суду.

 

VIІ. ВІДПУСТКИ

 

7.1.1. Працівникам надаються відпустки зі збереженням на цей період місця роботи (посади) і заробітної плати відповідно до чинного законодавства України.

Порядок надання щорічних оплачуваних та додаткових відпусток суддям визначений відповідно до Закону України «Про судоустрій і статус суддів», а державним службовцям - Законами України «Про державну службу» та «Про відпустки».

Тривалість та порядок надання щорічних оплачуваних та додаткових відпусток іншим працівникам апарату суду (працівникам патронатної служби, працівникам які виконують функції з обслуговування таробітникам з обслуговування суду) визначений відповідно до трудового законодавства та Закону України «Про відпустки» .

7.1.2. Надання відпусток суддям оформлюється наказом голови суду, працівникам апарату суду – наказом керівника апарату суду.

7.1.3.Забороняється ненадання щорічних відпусток повної тривалості протягом двох років підряд.

7.1.4. За рішенням керівництва суду, у зв’язку з невідкладною службовою необхідністю, суддя або державний службовець можуть бути відкликані із щорічної основної або додаткової відпустки за вислугу років. Частина невикористаної відпустки надається у будь-який інший час відповідного року чи приєднується до відпустки у наступному році. Відкликання зі щорічних відпусток інших працівників апарату суду допускається за згодою працівника лише для відвернення стихійного лиха, виробничої аварії або негайного усунення їх наслідків, для відвернення нещасних випадків та в інших випадках, передбачених законодавством.

7.1.7. Черговість надання відпусток визначається графіком, який затверджується керівництвом судуна кожен календарний рік не пізніше 20 січня. Графік складається з урахуванням необхідності забезпечення належної організації діяльності суду та особистих інтересів працівників і можливості їх відпочинку. Графік доводиться до відома всіх працівників.

 

7.2. Відпустки суддів

7.2.1. Відповідно до Закону України «Про судоустрій і статус суддів» суддям надається щорічна оплачувана відпустка тривалістю 30 робочих днів (42 календарних днів) з виплатою суддівської винагороди та допомоги на оздоровлення у розмірі посадового окладу.

7.2.2. Суддям, які мають стаж роботи більше 10 років, надається додаткова оплачувана відпустка тривалістю 15 календарних днів.

 

7.3. Відпустки працівників апарату суду

7.3.1.Відповідно до Закону України «Про державну службу» державним службовцям надається щорічна відпустка тривалістю 30 календарних днів з виплатою допомоги для оздоровлення у розмірі, передбаченому законодавством.

7.3.2.Відповідно до Закону України «Про державну службу» та постанови Кабінету Міністрів від 06.04.2016 №270 «Про затвердження Порядку надання державним службовцям додаткових оплачуваних відпусток», за кожний рік державної служби після досягнення п’ятирічного стажу державної служби державному службовцю надається один календарний день щорічної додаткової оплачуваної відпустки, але не більш як 15 календарних днів.

Додаткову відпустку на прохання державного службовця може бути поділено на частини будь-якої тривалості.

7.3.3. Працівникам патронатної служби, працівникам, які виконують функції з обслуговування та робітникам надається щорічна основна відпустка тривалістю 24 календарних днів.

Працівникам суду надаються також інші щорічні додаткові відпустки відповідно до чинного законодавства.

7.3.4. Помічникам патронатної служби та працівникам, які виконують функції з обслуговування надається щорічна додаткова відпустка за особливий характер праці, пов’язаної з роботою на персональному комп’ютері, яка оплачується відповідно до чинного законодавства.

Максимальна тривалість даної щорічної додаткової відпустки становить 4 календарних дні. До стажу роботи, який дає право на щорічну додаткову відпустку за особливий характер праці, пов’язаної з роботою на персональному комп’ютері, зараховується: час фактичної праці, пов’язаної з роботою на персональному комп’ютері, який становить більше половини тривалості робочого дня;

Фактична тривалість відпустки розраховується за попередній робочий рік відповідно до табелю обліку робочого часу зособливим характером праці, пов’язаної з роботою на персональному комп’ютері, визначеному відповідно до абзацу 2 цього підпункту.

 

VІІІ. ПОРЯДОК ПОВІДОМЛЕННЯ ПРАЦІВНИКА АПАРАТУ СУДУ

ПРО СВОЮ ВІДСУТНІСТЬ

 

8.1. Працівник апарату суду повідомляє керівника апарату суду, помічники суддів – відповідного суддю та керівника апарату суду (або особу, яка виконує його обов’язки) про свою тимчасову відсутність на роботі у письмовій формі, засобами електронного чи телефонного зв’язку або іншим доступним способом.

У разі тимчасової непрацездатності працівник апарату суду повідомляє керівника апарату суду (або особу, яка виконує його обов’язки)про відсутність його на роботі.

8.2. У разі недотримання вимог пункту 1 цього розділу складається акт про відсутність працівника апарату суду на робочому місці.

8.3. У разі ненадання працівником апарату суду доказів поважності причини своєї відсутності на роботі більш трьох годин протягом усього робочого дня, ця відсутність розглядається як порушення трудової дисципліни та кваліфікується як прогул без поважних причин.

 

ІХ. ЗАОХОЧЕННЯ ЗА ТРУДОВІ ДОСЯГНЕННЯ ТА УСПІХИ В РОБОТІ

 

9.1. За зразкове виконання трудових обов'язків, тривалу і бездоганну роботу, новаторство у праці, сумлінне ставлення до роботи та інші вагомі досягнення у роботі до суддів та працівників апарату суду можуть застосовуватись такі види заохочень:

- грошова премія;

- оголошення подяки;

- нагородження грамотою;

- нагородження почесною грамотою;

- нагородження почесним знаком.

9.2. Відзнаками Овідіопольського районного суду Одеської області відзначаються працівники апарату суду за зразкове виконання службових обов’язків та сумлінну працю у системі юстиції (не менше 1 року – Подякою, не менше 2 років – Грамотою, не менше 3 років – Почесною грамотою, не менше 4 років – Почесним знаком).

Почесним знаком визначаються особи, як правило, з нагоди ювілейних дат, державних та професійних свят.

9.3. Подання про відзначення і додані до нього документи з нагоди державного чи професійного свята, ювілею, іншого урочистого заходу попередньо, не пізніш як за місяць до відповідної події, розглядаються головою Овідіопольського районного суду Одеської області.

9.4. Про відзначення Почесним знаком, Почесною грамотою, Грамотою чи Подякою видається наказ голови Овідіопольського районного суду Одеської області.

9.5. У трудовій книжці особи, удостоєної відзнаки, робиться відповідний запис із зазначенням дати і номера наказу.

9.6. Почесним знаком особу може бути представлено до відзначення лише один раз.

9.7. За особливі трудові заслуги працівники суду можуть бути представлені до заохочення відзнаками Ради суддів України, Вищого адміністративного суду України, Ради суддів адміністративних судів України, Державної судової адміністрації України, державних нагород та присвоєння почесних звань.

 

 

Х. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА ПОРУШЕННЯ ТРУДОВОЇ ДИСЦИПЛІНИ

 

10.1. Дисциплінарне провадження щодо судді

10.1.1. Заходи дисциплінарного впливу щодо суддів застосовуються згідно із Законом України «Про судоустрій і статус суддів».

 

10.2. Відповідальність за порушення трудової дисципліни суду

10.2.1. За порушення трудової дисципліни, цих Правил внутрішнього трудового розпорядку до працівника апарату суду може бути застосовано один з таких заходів стягнення:

- догана;

- звільнення з роботи.

10.2.2. Дисциплінарні стягнення до працівників апарату суду застосовуються керівником апарата суду та оформляються наказом, який оголошується працівникові під розписку.

10.2.3. Дисциплінарні стягнення до працівників патронатної служби – помічників суддів здійснюється керівником апарату суду за погодженням з суддею.

Звільнення як дисциплінарне стягнення, може бути застосоване відповідно до пунктів 3, 4, 7, 8 статті 40 та статті 41 Кодексу законів про працю України.

10.2.4. До державних службовців за вчинення ним дисциплінарного проступку, тобто протиправної винної дії або бездіяльності чи прийняття рішення, що полягає у невиконанні або неналежному виконанні державним службовцем своїх посадових обов’язків та інших вимог, встановлених Законом України «Про державну службу» та іншими нормативно-правовими актами, за яке до нього може бути застосоване дисциплінарне стягнення:

- зауваження;

- догана;

- попередження про неповну службову відповідність;

- звільнення з посади державної служби.

10.2.5. Дисциплінарні стягнення до працівників апарату суду застосовуються керівником апарату суду та оформляються наказом, який оголошується працівникові під розписку.

10.2.6. Керівники структурних підрозділів суду (державні службовці), які здійснюють керівництво іншими державними службовцями або контролюють їхню роботу, зобов’язані вживати заходів щодо дотримання підлеглими працівниками Правил внутрішнього трудового розпорядку, Правил поведінки працівника суду (для працівників апарату суду), Загальних правил поведінки державного службовця (для державних службовців), Кодексу працівників та чинного законодавства в межах своїх повноважень.

10.2.7. До застосування дисциплінарного стягнення керівник апарату суду або уповноважений ним працівник повинен отримати від порушника трудової дисципліни письмове пояснення. У разі відмови працівника дати письмові пояснення складається відповідний акт. Відмова працівника апарату суду дати таке пояснення не може бути перешкодою для застосування стягнення.

10.2.8. Дисциплінарні стягнення застосовуються за виявленням проступку, але не пізніше одного місяця з дня його виявлення, не враховуючи часу звільнення працівника від роботи у зв’язку з тимчасовою непрацездатністю або перебування його у відпустці.

Дисциплінарне стягнення не може бути накладене пізніше шести місяців з дня вчинення проступку.

За кожне порушення трудової дисципліни до працівника апарату суду може бути застосоване лише одне дисциплінарне стягнення.

10.2.9. Якщо протягом року з дня накладання дисциплінарного стягнення працівника апарату суду не було піддано новому дисциплінарному стягненню, то він вважається таким, що не мав дисциплінарного стягнення.

Якщо працівник апарату суду не допустив нового порушення трудової дисципліни і до того ж проявив себе сумлінним працівником, то стягнення може бути зняте до закінчення одного року, протягом якого воно було накладено, але не пізніше ніж через шість місяців з дня накладання дисциплінарного стягнення.

Протягом строку дії дисциплінарного стягнення заходи заохочення до працівника не застосовуються.

 

 

ХІ. ДОТРИМАННЯ ЗАГАЛЬНИХ ІНСТРУКЦІЙ З ОХОРОНИ ПРАЦІ ТА ПРОТИПОЖЕЖНОЇ БЕЗПЕКИ

 

 

11.1. Керівництво суду зобов’язано забезпечити безпечні умови праці, належний стан засобів протипожежної безпеки, санітарії і гігієни праці.

Інструктування з охорони праці та протипожежної безпеки в суді здійснюється відповідальною особою з охорони праці.

11.2. Працівники суду повинні дотримуватись правил техніки безпеки, виробничої санітарії і гігієни праці, протипожежної безпеки.

11.3. Умови праці на робочому місці, стан засобів колективного та індивідуального захисту, що використовуються працівниками суду, а також санітарно-побутові умови повинні відповідати вимогам нормативно-правових актів з охорони праці.

11.4. За стан пожежної безпеки та дотримання інструкцій з охорони праці в суді відповідає керівник апарату суду та визначена ним відповідальна особа, на яку покладено такий обов’язок.

 

 

ХII. ПОРЯДОК ПРИЙНЯТТЯ ТА ПЕРЕДАЧІ ДІЛОВОДСТВА (СПРАВ) І МАЙНА ПРАЦІВНИКОМ СУДУ

 

12.1. Працівник суду зобов’язаний до звільнення з посади чи переведення на іншу посаду передати справи і довірене у зв’язку з виконанням посадових обов’язків майно уповноваженій керівником апарату суду особі. Уповноважена особа зобов’язана прийняти справи і майно.

12.2. Факт передачі справ і майна засвідчується актом, який складається у двох примірниках і підписується уповноваженою особою, керівником служби управління персоналом та працівником суду, який звільняється (переводиться).

Один примірник акта видається працівнику суду, який звільняється чи переводиться на іншу посаду, інший примірник долучається до особової справи цього працівника.

 

 

 

 

 

 

ХІІІ. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ

 

13.1. Недотримання вимог правил внутрішнього службового (трудового) розпорядку є підставою для притягнення працівника суду до відповідальності у порядку, передбаченому чинним законодавством.

13.2. Питання, пов’язані із застосуванням правил внутрішнього службового (трудового) розпорядку, вирішуються керівником апарату суду.

13.3. Правила внутрішнього трудового розпорядку доводяться до відома всіх працівників під особистий підпис та розміщуються у доступному для всіх працівників місці.